lördag 8 januari 2011

The Bangers sisters!

Igår fick vi fin-besök ute på kenneln, Patrik och Karin kom. De har två golden, Isa och Snöa. Snöa är kullsyster med Skräcken. Hon kan hon med fick jag höra.

Vi tog ut ett gäng hundar på ängarna så de fick hälsa på neutral mark så att säga.
Sju av Larssons hundar, Skräcken, Isa och Snöa.

Min hund har en förkärlek för att vara lite stygg mot hundar som kommer och hälsar på. Larssons hundar säger ingenting utan släpper in andra hundar men så gör inte Skräcken inte, hon står på insidan av grinden och låter som en motorsåg! Trevligt va?

Ännyväjj, det gick jättebra och de sprang omkring i snön och lekte. Då berättade Karin att Snöa retar upp varenda hund de möter på promenad. Hon går så fint i kopplet och den hund de möter gör likadant, men när de är jäms varandra så får den mötande hunden ALLTID spunk och blir helgalen, slänger sig i kopplet och lever djävulen! Medan Snöa bara glatt promenerar vidare.
Bredvid står en väldigt förvånad matte eller husse och säger "Men vad gör du??! Så här brukar du aldrig göra?!!"

Karin är övertygad om att Snöa visar fingret åt hundarna de möter!

Svårt att tro när man möter Snöa för hon är supergullig men jag har ju hennes syster här så jag är helt inne på Karins linje. Klart Snöa ger dem fingret. Vilka systrar!

Efter mycket om, men och mutor med bullar lyckades Patrik o jag hålla i hundarna medan Karin fotade.


Snöa till vänster, mamma Sydnie i mitten och Skräcken längst till höger.

Kolla in syrrornas paraboler till öron, trots det så har de båda problem med hörseln....iallafall när man ropar på dem. Prassel med godis hör de på skitlångt avstånd. Underlig.

2 kommentarer:

Elisabeth Björck Orvehed sa...

De ser ju helt bedårande ut alla tre... fullkomligt oskyldiga :)

/Elisabeth (SJ-tanten). Kallar mig Berra ibland...

Kennelflickan sa...

Inte ett dugg oskyldiga. Någonstans. Utom deras mamma då som är en riktigt gullunge.