tisdag 20 mars 2012

Listig som en räv

Det här är Ling-Ling. Hon bor hos Gudrun ihop med Mimmi som också är en springer spaniel.




Igår var vi i rastgården, tre människor och sju hundar. Jag har alltid nåt gott i fickorna och det vet hundarna. De fjantade omkring mig och ville ha. Efter en stund sa jag åt dem att sitta och så delade jag ut en godis var. De satte sig som i en halvcirkel framför mig.


Efter 20 minuter var det dags för en ny godis-runda. Jag ropade på hundarna, sa åt dem att sätta sig och stoppade en i munnen på varje hund, jag börjar alltid från höger. Först var Mimmi och sen Ling-Ling.


När jag delat ut sju godbitar satt det en åttonde hund framför mig med öppen mun 'Ge hit, tack', det var Ling-Ling som efter att hon fått sin bit tassat iväg och satt sig sist i kön för att få en till. 


Hon är inte dum hon!



2 kommentarer:

Annas lilla vrå och skafferi sa...

Ha ha ha vilken smart en!

Underbart!

Anonym sa...

Javisst är Ling Ling smart, men så är hon ju oxå en riktig godisgris och ett matmonster

Gudrun