måndag 16 juli 2012

När man har kloka vänner.

Alldeles nyss loggade min vän Fröken K in på Facebook och skrev det här i sin status:


En väldigt trött kvinna satt på pendeltåget utsträckt med sina fötter på sätet mittemot. Jag såg min plats vid fönstret och sa att där vill jag sitta men du får gärna lägga upp dina fötter igen efter att jag satt mig. Något hände och jag tänkte: Nä, faan jag har satt mig bredvid en galenpanna igen. Så var nu inte fallet utan hon hade fått ett väldigt tråkigt och elakt sms. Hon ville prata och det fick hon. När hon beklagar sig över att hon önskar att hon inte var så stark och har klarat av så mycket, sa jag...Du ska vara glad att du är stark och inte svag. Då är du fri. Hon blev så glad och tackade mig många gånger. Kom ihåg det! Att vara stark innebär också att man äger sin frihet.


Hon är klok som en bok Fröken K

2 kommentarer:

Mallan sa...

Jag verkligen! Fint sagt.

Annas lilla vrå och skafferi sa...

Det var verkligen tänkvärt och bra sagt!