söndag 10 februari 2013

Dags igen!

Hela veckan som gått har jag tvättat, städat och lagat mat. Varför då?, kan man undra.

Jo imorgon börjar jag på ett nytt vik på samma kontor som förra gången. Elva veckor ska jag vara där och det ska bli kul! Skräcken kommer som förra gången att vara med päronen på dagarna och så får jag hem henne lagom tills jag slutar på eftermiddagen. Perfekt!

Det finns fördelar med att det är samma kontor, jag har koll på rutinerna OCH vad folk heter. Att minnas namn är annars min allra sämsta gren, jag brukar kalla folk för vad de ser ut att heta tydligen. Det brukar ta ett tag innan jag får in lite flyt. Extra knöligt blir det ju när folk inte heter Anders eller Linda eller så och lite över hälften av de som jobbar på kontoret kommer från andra länder och heter då annorlunda saker som jag har ett helvete med att minnas. Men till slut så. 

Nu ska jag ställa mig i duschen eftersom jag vägrar duscha kvart över draghålet när det är svinkallt ute, imorgon ska det attack-snöa också. Lyllos mig då.

Inga kommentarer: