söndag 28 juli 2013

Nobelpriset till Hurtta!

Min älskade hund tål inte värme. Hon älskar iskalla vintrar med perkele så mycket snö. 

Hon är en golden, har massor av päls och är just nu tjock (vilket inte hjälper i hettan). 

Förra sommaren (minns du den, det var en tisdag och sen bara regnade det) så köpte jag ett kyltäcke från Hurtta åt henne men det blev ju som sagt aldrig nån värme så det kom aldrig till användning. 

Nu har vi värmebölja och tropiska nätter och fan och hans moster vilket är trevligt om man har semester och kan åka iväg. Jag jobbar. 

Igår morse väckte hunden mig halv sju och skulle absolut ut, hon mådde illa. Jag VET inte men tror det beror på värmen. Nyss var vi ute på en pinkvända runt kvarteret så jag tog och duschade täcket i iskallt vatten, vred ur så mycket jag kunde (är klen så det rann lite om täcket här och var), drog på Skräcken det och gick ut. I solen. Och det är +27 i skuggan!! 

Hon njöt av sitt täcket! Skuttade fram, svansen gick som en propeller och livet var toppen. 

Tack Hurtta, det är väl värt pengarna!!

(Även om vi fick många många blickar av folk som ansåg att jag var en djurplågare som krängde på hunden ett täcke i hettan)



Inga kommentarer: