onsdag 9 januari 2013

Dagens i-landsproblem

Hur det går med inkopplandet av tv, internet och hemtelefon? Jo jättebra! HAHAHAHA där lurade jag dig allt. 

C kom upp idag och skulle hjälpa mig. Jag vinkade åt henne med mina två lådor (en box och ett modem) och hon sa: Var är din tredje lådan då?

Jaha ja, man ska inte bara ha två lådor att koppla ihop utan tre. Hurra. Det hade jag missat. Hade även missat att när jag före jul fick ett mess från Schenker om att jag hade ett paket att hämta ut så var det t-v-å separata mess jag fick. Med två nummer. Till två olika paket. Så idag gick jag tillbaka till utlämningsstället och bad om mitt andra paket som inte längre fanns där. Nähä. Så jag ringde Comhem och de skickar den igen och den kommer om 3-5 dagar. No tv for me until next week.

På tisdag kommer de några och ska dra in ett extra uttag in i vardagsrummet. De skulle ha kommit runt Lucia för att allt skulle varit klart nu men det gjorde de inte. Hoppla.

C ska också fått ett extra uttag på tisdag, just nu har hon kilometerlånga sladdar hemma så hon kan se på tv och ringa och interneta (är det verkligen ett verb??) men hon upptäckte idag att radion finns ingenstans att hämta. Så hon ringde Comhem som bah 'Nä vi har inte radio' så då ringde hon hyresvärden och de bah 'Oj då'. Så väldigt många människor här i ghettot har ingen radio längre. Vad fint att vi betalar tv och r-a-d-i-o license då.

Jamen jag sa ju att det var ett i-landsproblem. Ett irriterande sånt. 

Inga kommentarer: