fredag 10 augusti 2012

Jag bor faktiskt i lägenhet!

Innan husägarinnan åkte härifrån så talade hon om att "sopbilen kommer på torsdag, den kommer bara varannan vecka så tunnan är nästan full".

I onsdagskväll var jag ute och fyllde på med ett par påsar. På torsdagsmorgonen så hördes sopbilen innan huset vaknat.

Nu när det skulle slängas sopor så upptäcktes att vår tunna inte var tömd. För jag hade inte dragit ut den 1,5 meter mot grusvägen! Jag visste inte att man ska det.

Panik. Så jag ringde en gammal skolkompis som häckar på ön hela somrarna och hans mamma bor här permanent för att ta reda på om det finns nåt ställe och slänga sopor. Det gör det, så idag packade vi soppåsar i svart sopsäck och åkte och slängde. Två veckor gamla sopor luktar inte hallon direkt.....

Inga kommentarer: