lördag 25 augusti 2012

Toffelförsedd hundvakt

I förmiddags tog jag mina två till bredden fyllda påsar med pantflaskor och gick till centrum. Halvvägs dit inser jag att jag fortfarande har tofflorna på mig. Vad fint! Orkar inte vända hem utan visar mig bland folk så här läcker:


Sen diskar jag och torkar köksgolvet. Mammuten kommer och hämtar Skräcken, mig och lilla Lyxa, vi ska till rastgården. Blir avsläppt, släpper lös hundarna, sätter mig på bänken och ser det här:


Fortfarande tofflor! Jag är tydligen lite disträ i dag. Eller våldsamt förtjust i mina tofflor. 

Inne i lilla rastgården bredvid vår är det en pappa, en bebis, en tvååring och en svart tik, ser ut som en labbeblandning. Lyxa springer dit för att säga hej genom staketet och den svarta hunden är dum och gör utfall så Lyxa blir skiträdd och springer därifrån. Då blir Skräcken förbannad, rusar dit och lever rövare som för att säga "Du ger fan i valpen!!!". Jag fick ryta lite för att få henne därifrån, skitarg var hon. 

På bilden sitter Skräcken bredvid mig och fulblänger mot den andra rastgården.


Sen fick Lyxa följa med hem till oss. Skräcken är väl inte sådär världsanöjd över det tilltaget kanske.....


Men Lyxa tycker det är toppen, fast när jag slog på tv:n och Mick Jagger med sina otäcka läppar var i närbild blev hon rädd - på sanning!!

Även den fina ängeln som sitter på fönsterbrädan var läskig..


Men Skräcken har en hel korg full med leksaker som hon lånar ut utan knussel, hon är väldigt snäll min prinsessa!



Nu har Skräcken lagt sig i soffan i hopp om att få vara ifred.


Men Lyxa kommer förbi och pussar henne minst en gång i minuten.


Däremellan hämtar Lyxa alla Skräckens mjukissaker och ger mig i present.


Hon är ljuvlig den lilla skitungen!

2 kommentarer:

Tjillevipp morsan sa...

Seriöst tack! När jag läste din kommentar så .. Du är med, du hajjar. Fast jag tror- tyvärr?- att jag alltid kommer att ge bort en liten del av mitt hjärta när det kommer till djur.. det är liksom jag. stor kram !

Larsson sa...

Det är konstigt!!! Som att se Filifjonkan!!!