måndag 6 augusti 2012

Semester

Nu är jag på väg. Men först efter en kaosförmiddag. Packa och städa samtidigt är ingen hit. Framför allt inte när jag mitt i packningen märker att det fattas kläder, letade överallt och kom till slut ihåg att jag tvättade i lördags och måste glömt hälften i tvättstugan.

Kutade järnet dit bara för att stå utanför en låst gallergrind och TITTA på min klädhög som låg på ett bord.

Ringa hyresvärden och be en fastighetsskötare komma och öppna men han var på lunch! 12.15 var lunchen slut och en minut senare fick jag tag i honom, han var snäll och öppnade åt mig. Då var det sju minuter kvar tills jag skulle bli hämtad, heja heja.

Hur jag kunde glömma halva tvätten? Jo för i fredags fick jag kontakt med en man jag hade en fling med för tjugo år sen så mina fötter (och än mindre min hjärna) var väl inte riktigt i kontakt med verkligheten.

Men nu är vi äntligen på väg!

Inga kommentarer: