söndag 2 september 2012

Lite av varje

I början av sommaren köpte jag ju slit- och slänggympadojor på rea. Favoriterna blev ett par rosa randiga, har använt dem skitmycket och häromdagen tittade jag på dem och tänkte att jag ska nog köra dem i tvättmaskinen och sen kasta in dem i garderoben i väntan på nästa sommar.


Men så vände jag på dem och insåg att de precis när som helst kommer att få åka sopnedkast.


Så jevla värda de femtio spänn jag betalade för dem men snart så....

Jag har ätit kräftor. ÄLSKAR kräftor. Vi var två personer som delade på två kilo kräftor. Jag åt 1½. Det var sjukt sjukt gott!


Igår skulle ghettot firas av nån anledning som ännu är outredd. Ponnys och hoppborg i parken (där det spöregnade så ponnysarna (kan det fan inte heta men ja ja) stod och tryckte under ett träd) och uppträden inne i centrum.


Jag struntade i all det och åkte till Hall istället för att hälsa på min kompis. Jag är helt slut när jag kommer hem därifrån, det är på nåt vis väldigt mentalt påfrestande. Låg på soffan och stirrade i taket hela kvällen, orkade inte ens slå på tv:n men jag tror inte jag missade nåt väsentligt. 

Katten Simon hade spytt på mitt överkast, jag tror på fullt allvar att han är bulimikier, han hetsäter som en galning och sen kräks han. Oftast INTE i min säng som tur är. Douglas har under några veckor haltat, först på ett framben och när det försvann började han halta på ett bakben. Jag tror jag har hittat källan till problemet: Han hoppar från min fina kommod i hallen upp på en garderob som är 175 centimeter hög. Han ligger där och trynar eller bara glor och sen hoppar han ner på golvet typ 86 ggr om dagen. Så nu har jag flyttat undan kommoden så han inte kan ta sig upp på garderoben och simsalabim, nu haltar han inte på nåt ben (peppar peppar). 

Häromdagen i rastgården hade L med sig kanongott godis. Hundar har väl fungerande nosar (en nos två nöss?) så hon var populärast av alla därinne.


Idag ska vi till päronen för lite söndagsmiddag och Skräcken kommer sova kvar där. Imorgon mellan 07.30-15.00 (Jamen tack för den) så kommer det gubbar hit som ska spola avloppen. Det ska göras i hela huset samtidigt och eftersom Skräcken är pinsamt förtjust i killar så får hon inte vara här då för då ska hon bara pussa dem och hålla på så inget jobb blir gjort. 

Den här bilden tog jag för ett par dagar sen på Skräcken när hon ligger i päronens soffa och myser. Ja, hon får vara i möblerna så mycket hon vill. 



Häromdagen såg jag den här bilden i en tidning:


Känns som ett grattis till hans fru är på sin plats va? 

Inga kommentarer: