tisdag 26 juni 2012

En småregning måndag

En av mina bröder bor i Småland. Hans yngsta dotter är här nu och bor hos farmor och farfar (mammut och papput alltså).


Igår åkte vi till Kista galleria för lite shopping, det är ju sommarrea gubevars.


Jag hade lyckats förtränga hur det ser ut där i rea-tider...jag blev så trött att jag inte ens orkade fota eländet. Det är verkligen speciella kunder där....om man till exempel tittar på en tröja och sen inte vill ha den så släpper man den bara. Om den sen hamnar i en jättehög på ett bord eller på golvet som alternativ matta spelar tydligen ingen roll. Det ser förjävligt ut och all shoppinglust försvinner. 


Vi gick in på Indiska, jag har ju sett i tidningarna att de har söta klänningar. Men de var nog mest bara söta i tidningen faktiskt. Så jag fotade den här ähum fina vattenkannan istället.




Den fanns även i grönt.




Nej jag köpte ingen. Varför inte? För att jag inte är sex år.


Jag gav upp och tog en repa in på Clas Ohlsson. Där hittade jag en frisbee till Skräcken för 25 spänn men när jag skulle pejja så var bara en kassa öppen, det var fyra före mig varav tre skulle lämna tillbaka varor och han i kassan gillade varken sitt jobb eller kunder så jag struntade i det. 


Så vi tog våra välfyllda shoppingkasssar och åkte hem. E köpte en olja till nagelbanden  och jag hade köpt en mascara. Oj vad vi kan.


Vi hämtade upp Skräcken och fräste hem till päronen. Där var jag tvungen att vila lite på soffan. Skräcken somnade i den andra soffan och sen satte sig E brevid henne och klagade högljutt efter en stund "Men måste du försöka tränga bort mig?!?!" Skräcken puttades med bakbenen.




Sen köpte vi hem kinamat och spelade lite Chicago. Pojkarna blev glada när vi kom hem igen och ville absolut sova i sängen.



Inga kommentarer: