tisdag 13 december 2011

Dårhuset

Jo det är ju livat här i Byhåla där kenneln ligger. I torsdagskväll i förra veckan så körde en timmerbil ner ledningarna här så det fanns varken telefon eller datornät tillgängligt. Hej och hå!  


Igår eftermiddag var en bil här från Telia och lagade det trasiga så telefonen fungerade men det var fortfarande inget nät tillgängligt. 


Så Larsson ringde sin privata support som sitter i Sandviken (och han har två skitstora irländska varghundar!) som gjorde vad han kunde. Vi fortsatte idag, med 'vi' menar jag Support-Gunnar och jag, Larsson är om möjligt mer tekniskt utmanad än vad jag är.


Till slut fick vi/Gunnar ordning på pryttlarna och vi kunde surfa obehärskat igen. Ahhhh. Tusen tack Mr G!!


Men sen tog vi som sagt ut hundar på ängen här och där finns ett skitbrett dike med snuskigt vatten i och stor åkermark fyllt med sork. Om du har en hund kan du gärna läsa nästa stycke högt för honom/henne så han/hon lär sig hur man skitar ner sig maximalt:


Kasta dig ner i diket och spring fram och tillbaka som en helidiot en lång stund, när pälsen är blöt och du luktar snusk så gräver du en krater på åkern (en som är stor nog för att gömma en dragspelsbuss ungefär) och använd för bövelen ansiktet när du gräver. När din matte eller husse ruttnat på att ropa på dig så lommar du till honom/henne och skakar av överflödet av gegga. Ägare ser väldigt roliga ut med lera i ansiktet och de LÅTER helfestligt!!


Till slut blev det kväller och tv:n åkte på, och här är jag ju inte in charge of the fjärrkontroll. Larsson tittar på¨'Kär & Galen', jag gjorde mitt bästa för att inte kräkas. Jag blev sjukt nöjd när skiten tog slut men så hörde jag ett jevfla liv ifrån Larssons dator. Vet du vad hon gjorde?
Jo, när sändningen är slut kan man titta vidare på 'efterfesten' som man kan se via Femmans hemsida!!!!!


Hon skrek att jag inte fick skriva det i min blogg men jag anser att hon får skylla sig själv. Och förhoppningsvis slipper jag såna stölleprov i fortsättningen.


Jag är både listig och stark!

1 kommentar:

Tjillevipp morsan sa...

Hahahaha!

Hundar är riktiga lortgrisar och kär & galen- har aldrig sett och kommer aldrig att se :)