onsdag 28 december 2011

Nä!

Inte har jag blivit inlåst av polisen, har ännu inte fått tag i nån som smäller omkring. Men än är inte hoppet ute!


Däremot har jag firat jul. Jag är in-charge-of-trillingnötstillverkningen. Eftersom jag tycker de är supergoda brukar jag vänta tills den 23:e med att göra dem så de räcker till julafton.


I år gjorde jag dem på kvällen den 22:a.




BIG mistäjjk!


Åt upp allihop så den 23:e fick jag göra ett nytt lass. Dutti jag är då. Familjen har som tradition att den 23:e äter vi mat, i år blev det kinamat, och spelar Bingolotto. Brorsan och jag har då en intern tävling som går ut på att vråla invektiv till personen som leder Bingolotto och drar 'fel' siffror - alltså de vi inte har. Jag leder tävlingen. Är du överraskad? Nej, jag trodde inte det.


Sen blidde det julafton, handla de sista julklapparna (det är fegt att vara ute i tid) och sen skena hem och styra upp utseendet och snygga till Stora Skräcken. 


Först satte jag på henne en tomteluva men den såg hon till att ruska av sig hela tiden.




Då fick hon istället den fina förklädet jag köpte förra julen och en pippilott i varje öra. Hon blev obeskrivligt gullig då!




Många paket fick hon som hon fick öppna själv och det tyckte hon var roligt.


På annandagen fick vi en nattgäst. Grannens papillon Cilla. Hon är jättesnäll. Katten Simon är rädd för henne och katten Douglas är less på henne, hon är väldigt kär i honom och det är inte ett dugg besvarat.




Eftersom hon skulle sova kvar fick jag in hennes bädd som jag parkerade i vardagsrummet. Den där bädden var enligt Douglas det enda bra med henne.




Cilla fick följa med till hundrastgården och det är hon asglad om hon slipper göra någon mer gång , så pratar vi inte mer om det.


Vi åkte hem till päronen också men där tyckte hon om att vara, mammuten klappade henne mycket. Till slut åkte vi hem för att sova.


Katterna sover alltid i sängen. Nu låg Simon där när jag lyfte upp Cilla som också ville sova där. Då såg han ut så här:




Jag tror han kände sig besudlad. Han stirrade på henne och sen blängde han på mig 'Men säg åt henne då - hon kan dra!'  När det inte verkade vara ett alternativ blev han skitsur, hoppade ner från säng och låg och fulglodde från byrån hela natten. 


När vi klev upp på morgonen så rusade Cilla fram till Douglas och började tvätta hans öron. Inuti alltså. Han uthärdade medan hon höll på i det ena örat men sen lessnade han och drog.  


Cillas matte kom hem vid 12-tiden så då flyttade hon hem igen och katterna kunde ligga och åla på golvet igen i godan ro. Simon vågade inte när hon var här och Douglas ville inte för så fort han försökte var hon där och skulle pussa honom.


Strax efter det kom päronen och brorsan för att hämta mig. Vi åkte till Kista galleria. Amenfifanvadvidrigt!
Hela världen, alla deras skitungar och gamla mostrar var där. Hemskt! I affärerna hade folk slängt kläder hej vilt omkring sig, det låg kläder i högar på borden och slängda på golvet. Vi åt lunch och drog. 


Vi kan sammanfatta julen med att min kärlek till folk inte blivit ett dugg större samt att mitt godissug inte blivit mindre.


Jag hoppas du firade julen på det sätt som du tycker om och att du njöt av lite ledighet!

1 kommentar: