onsdag 18 januari 2012

Is ska man ha i dricka och inte på marken

Idag tog brorsan och jag med oss Stora Skräcken till Ängsjö friluftsområde. Eftersom hon bantar (högst motvilligt) så behöver hon springa. 


Vi gick fem kilometers slingan och hon sprang som en galen indian. Det är asmycket rådjur där ute, vi såg inga men hon fick upp vittring flera gånger och rusade iväg bland tallarna. 


Det var väldigt isigt och därmed snorhalt ute, lär känna av lårmusklerna senare, så det tog sin lilla stund att halka runt ett varv.


På vägen hem stannade vi till på McDonalds och köpte mat. Jag köper sjukt sällan mat där men så när jag väl gör det så smakar det himmelskt. Eftersom jag aldrig lär mig som tog jag maten i påse för att äta den hemma. Det kör ihop sig lite då Skräcken absolut vill ha och katten Simon blir skitarg om han inte får smaka, han föredrar människomat framför kattmat alla dagar i veckan. Så de fick smaka båda två. 


Här har vi en stilstudie av hur Skräcken bär sig åt när hon vill ha nåt som jag har.
Jag får alltså vända mig bort och äta medan hon har hakan i mitt knä och försöker ser svulten och mager ut.




Ja, jag har adventsljusstakarna kvar i fönstret. Varför? För att jag kan :)

Inga kommentarer: