torsdag 12 januari 2012

Matlagning a la Kennelflickan

Efter vår hundpromenad idag så sladdade vi in vid mataffären på vägen hem, en ritual vi har.


Jag har länge varit sugen på att göra lax med det här:




Jag älskar både pesto och fetaost så det verkade vara en utmärkt kombination. 


Drog igång ugnen och när den var nästan 175 grader kom jag på att där inne förvarar jag mina stekpannor. Hejja mig!


Nåja, ut med dem och in med formen där den tinade laxen låg och ovanpå den hade jag kladdat peston som man ska.


Efter 20 minuter tog jag ut formen ur ugnen och då såg den så ut på det här viset:




Såg inte så vidare värst aptitligt ut. Medan jag förfasade mig över det så nåddes min rejäla snok av doften ifrån maten. Om den doftade fisk? Nej. Fetaost? Nej. Pesto? Nej. Urinoar? JA!


Allvarligt alltså, maten såg ut som hundkräks och luktade gammalt pink! Jag blev ju inte så våldsamt sugen på att stoppa det hela i munnen men modig som jag är (HA!) så la jag upp en portion på en tallrik ihop med ruccola. 


Och det var gott! Men jag rekommenderar näsklämma under tillagningen och solbrillor under själva matstunden. 

1 kommentar:

Mallan sa...

Det ser verkligen äckligt ut. Jag tror Skräcken gjort din middag idag ;-)