onsdag 25 januari 2012

Lite hundbilder dårå

När det såg ut så här i vardagsrummet med åtta snarkandes hundar så gick Larsson och jag upp på övervåningen och försökte få till några bilder på småttarna men det var inte helt enkelt.


                                                 Åtta hundar i vardagsrummet


När vi talade om för Fjånkis att vi tänkte fota hennes ungar himlade hon så högt med ögonen att hon nästan ramlade omkull.


                                               Åh Herregud vad ni är skitjobbiga!


Ungarna är bara en vecka gamla men deras mamma och jag har redan rutiner, jag lyfter upp en av skitungarna och hon tvättar den. När det är renskrubbat så sätter jag tillbaka den ungen och tar upp nästa och då tvättar hon den.


                                                 Tvättelitvätt






                                                      Jamen jag ger mig säger jag ju!!!!






Nu kommer några bilder på Petter. Larsson tror att det är efter Svarte Petter men det är det inte. Det är efter Petter Northug (med reservation för stavfel) för jag gillar honom.










Om man läser i böcker skrivna av lärda människor så står det att man inte ska peta på valparna 'i onödan' så jag vill bara påtala att allt detta var verkligen nödvändigt. Eller så är det helt enkelt så att jag inte riktigt bryr mig om det och i stället lär ungarna att människor är mysiga.

3 kommentarer:

Tjillevipp morsan sa...

Och jag som tycker att vi har många med fyra drällandes runt soffan..

Sååklart att det var nödvändigt - smått ska med kärlek petas på.
:)

Elisabeth Björck Orvehed sa...

Underbara bilder! Och underbar text, som alltid :)

Gudrun sa...

Vikka fina små grisapor, de ska Fjänkis vara stolt över