fredag 6 januari 2012

Stackars Skräcken forts.

Jo det smäller här fortfarande. Inte klokt vad folk har svårt för datum och klockslag.

Jag har vikt alla persienner och försöker dränka ljudet med hjälp av tv:n. Vi kommer få tinnitus båda två.

Som tur är så kan hon hålla sig jättelänge. På nyårsafton var jag med henne i rastgården vid 12 på dagen, sen vägrade hon gå ut mer eftersom det small överallt. Hon höll sig i 22 timmar!

När det smäller bomber här (det är alltså inga raketer utan smällare som får mitt golv att vibrera) kastar hon sig upp i soffan och försöker gräva ned sig i den. Sen ligger hon där, dreglar och skakar.

2 kommentarer:

illika sa...

Vi brukar också ha det problemet, så jag drogar med Nozinan. (möjligen felstavat) På själva nyårsafton får 30-kilosjycken 3 piller och sen är hon så vinglig att hon knappt kan gå men behöver inte tillbringa natten hässjandes i badrummet. Dessutom har vi lärt in att bomullstussar i öronen är bra. Så bra t o m att hon kommer och väcker en om en trillar ur, så att man ska stoppa i den igen.
dagarna efter nyår nöjer vi oss med ett piller, och har lyckats uppnå placeboeffekt så att det funkar lika bra med kattens på en tredjedel av styrkan. Rent allmänt har det underlättat nyårsplågan ungefär 1000%.

illika sa...

Läste ikapp mig neråt, ser att du också fått underdrogen. :D