tisdag 10 januari 2012

Kennelflickan vs. Tvättstugan 2-1

Jo jag har ju berättat tidigare om tvättmaskinerna i den gemensamma tvättstugan. De är ju så gräsligt vattensnåla att alla kläder inte ens blir blir blöta och då än mindre rena. 
Det löste jag genom att lite försiktigt fylla på med vatten med hjälp att slangen som fanns där på en kran. Den har nu hyresvärden plockat bort.




Men eftersom jag är både listig och stark så tog jag mig till Rusta och köpte en 10-liters hink med pip.




Ha!


Sen i ett svagt ögonblick köpte jag ett riktigt skit mjukmedel, jag brukar alltid köpa Comfort men nu hade det tydligen brunnit lite på övervåningen så jag kom hem med den här:




Det står på den att den ska dofta persika. Det är inte ett dugg jevfla sant. Den stinker julmust!



Så om du möter en lång kärring med mössa på skallen och hela hon stinker så mycket julmust  att du nästan storknar så behöver du inte bli rädd. Det är bara jag.

Inga kommentarer: