fredag 27 januari 2012

Man lär sig den hårda vägen

Idag fick Larsson email ifrån en tidigare valpköpare. Han skickade med bilder på sin hund, och vet du vad? Det var Shrek - pojken som stal mitt hjärta!


Har du läst bloggen ett tag så vet du att han föddes i den första av 'mina' kullar och jag blev handlöst förälskad i honom. Han var göllegöllegöllig! Fast egentligen inte, jag la märke till honom eftersom han såg ut som ett träsktroll och lät som en fartygstuta när han var ett dygn gammal.


Jag släpade omkring på honom jämt, tog eftermiddagslur med honom i sängen och blängde fult på valpköpare som kom och tittade. Han fick så mycket kärlek att det rann ur öronen på honom när han var åtta veckor. 


Jag har fått favoriter i alla kullar som kommit efter Shrek och hans syskon men ingen som honom, det var för att jag lärde mig nåt (och för att han var speciell. Faktiskt). Tyck om dem, gulla som en tok men bli inte galen i en av dem. 


Shrek heter Kevin, blir två år i april och är väldigt lik sin mamma Janelle till utseendet.


                                                    Här är Shrek 16 dagar och vilar på sängen


Så här stilig är han nu!



Inga kommentarer: