onsdag 10 oktober 2012

Favoritsak

För ett tag sen så införskaffades en ny möbel till hemmet, ett kanontjusigt skrivbord att ha min tv på. Tv'n är 27 tum tror jag men nu när alla har typ bioduk hemma ser den ut som en dataskärm. Dessutom ser jag inte ett smack eftersom jag är närsynt så tv'n fyller egentligen ingen funktion. Så fort jag samlat ihop en hög med pengar ska jag köpa mig en större. Ännyväjj. 



Skrivbordet kommer härifrån där det finns massa tjusiga saker. Det levererades i en stor kartong och i det här hushållet finns det två som är så förtjusta i kartonger att det gränsar till det ohälsosamma. 

Här en stilstudie av han som njöt allra mest:


Eftersom Douglas njöt så väldigt hade jag ju inte hjärta att slänga ut kartongen. 

Efter en vecka låg han kvar där:


Den här kartongen var enligt Douglas det bästa jag någonsin kommit hem med. Inräknat hunden!!

Av katterna så är det Douglas som bestämmer och eftersom han är en smula fascistiskt lagd så bestämde han att Simon inte fick vara på kartongen. Men efter t-i-o dagar smög han sig upp och provlåg den en stund medans D trynade i sovrummet.



Hur mycket katterna än älskade kartongen så fanns det liksom inte utrymme för att göra den till en permanent 'möbel' i vårat hem så efter tre veckor slängde jag den.

 Douglas surade i två dagar.

3 kommentarer:

Tjillevipp morsan sa...

Åh! Du skriver igen! Jag fnissar glatt, ditt sätt att skriva: love it! och säger det igen; oj vad jag gillar dig. Och dina djur. Och din blogg.
Kram på det !

Ps. Har du några heta tips var man ska annonsera valp? Två kvar och only oseriösa som hör av sig.

Kennelflickan sa...

Tack gulliga gulliga du!!

Ang.valpar, skittrist med oseriösa men det finns tyvärr plänty med såna :(
Blocket, lokalpressen och rasklubben är väl de tre som brukar fungera bäst för fru Kennelägare.
Tack igen och stor kram till dig!

Tjillevipp morsan sa...

Tack snälla för tipsen! Blocket har vi kört, lokalpressen blir nästa station och kanske ett försök på djuraffären när jag ändå håller på.