söndag 21 oktober 2012

Jorå...

Det börjar ju svinbra det här....Jag tänkte ju vara lite listig och plocka fram redan ikväll de kläder jag ska ha på mig imorgon. Byxor, tröja, strumpor, skor - hela alltet liksom.

Jag ska ta med mig ett par skor att ha inomhus tänkte jag (har aldrig tidigare gjort så n-å-g-o-n-s-i-n men tänkte jag skulle börja nu). Visste precis vilket par, ett par svarta, snygga diskreta saker som jag använt kanske två gånger. Jag fick börja med att blåsa bort varsitt marsvin som låg och sov på skorna och sen såg jag att de var leriga! Hur gick det till?? Och då kom jag det....i våras när jag inte hade några slit och släng skor var jag tydligen desperat en dag när jag skulle med Skräcken till rastgården så jag tog på mig just de skorna. L hånade mig i 40 minuter "åh, jag har små fina skooooor" och så trippade hon skitlarvigt i leran. 

Det gjorde tydligen jag med så nu ska det putsas lite skor innan handväskan rensas på hundbajspåsar (ja, tomma din galning!) och hundgodisar som skvalpar omkring och jag äntligen får gå och lägga mig.

Förresten så slog mammuten till häromdagen igen....vi var ute på lite shoppingturne, handlade människomat på ett ställe, hundmat på ett annat och kattsand på ett tredje innan hon körde hem mig. Jag hade lite småbråttom eftersom tvättstugan var bokad. Mammuten frågade om jag hade mycket att tvätta och ja, det svarade jag sanningsenligt med tillägget "Jag ska tvätta ALLT". Då tittade hon på mig (47 år) och sa "Du måste tvätta det du ska ha på dig på kontoret!". Alltså jag k-a-n ha svarat i våldsamt sarkastiskt ton ett: "Men tycker du?!?!". 

Inga kommentarer: