måndag 15 oktober 2012

Men snälla

Jag har undrat förut och undrar igen; Vad är det som gör att man går i barndom så fort man kliver över tröskeln till sina föräldrars hem? (Okej då, när jag säger 'man' så menar jag mig själv)

Jag kan omöjligt vara ensam om att bli en förväxt bebis. Igår plockade päronen upp mig och Skräcken (brorsan kom senare) och det absolut första jag frågar när vi kliver in är:
-Vad blir det för middag? 
Mammuten svarade att det skulle bli spagetti med köttfärssås. 
Vad gör jag då? Vill du gissa?! Du ska få några alternativ:

a, Säger "Härligt!" och ser glad ut
b, Säger "Jaha" och ser ut som vanligt
c, Gör kräkasljud

Eftersom jag är bäng så är det naturligtvis alternativ c. 

Gör man så?!?! Ja, tydligen.

Men sen vräkte jag i mig av sagda spagetti och köttfärsås. Fast i väntan på att maten skulle bli färdig så stod jag på huvudet i frysen och åt t-r-e glassar. 

Jevfla miffo.

//Kennelflickan 47 år

Inga kommentarer: