söndag 21 oktober 2012

Nu ska tant berätta

Idag ska jag som vanligt till päronen på söndagsmiddag (och passa på att gå i barndom). När jag åker hem kommer Skräcken sova kvar hos dem. Why?

För att imorgon 08.30 ska jag jobba på ett kontor i Kista. Det är bara ett kort vik men jag är väldigt glad att jag fått det. Jag ska jobba inomhus, med människor och jag kommer (förhoppningsvis) inte vara full av ler-avtryck. Hela första veckan bor Skräcken hos päronen eftersom jag misstänker att jag kommer somna absolut senast 18.30 på kvällarna. 

Tre saker bekymrar/oroar mig lite;

1. Jag måste kliva ur min säng svintidigt på morgonen och det har aldrig varit min starkaste gren. (man vill ju liksom hinna upp i tid för att kamma till håret och eventuellt sminka sig lite - är jag inte uppe i tid kommer jag se ut som nåt ur "Rocky horror show" och det vill man ju undvika)

2. Jag måste måste måste lämna allt 'hundbeteende' hemma. Inte erbjuda kollegan Börje slumpen på min ostmacka ifall han kan 'sitta fint'. Om två kollegor är lite oense och börjar bli högljudda så får jag inte rusa dit med ett "Vad är det för jevfla dumheter jag hör?! Gå och lägg er!!". Kanske bör jag också låta bli att erbjuda snälla kollegor ett 'godisregn' när de  gjort nåt bra.

3. Jag kommer ha med 'folk' att göra. Jag gillar inte 'folk', jag gillar individer. 'Folk' är benägna att gnälla, drabbas av panik, se otäcka ut och vara korkade. Håll tummarna för att jag inte tappar humöret och håller ett av mina berömda brandtal som innehåller slutklämmen "För övrigt anser jag att psykvården och tung medicinering bör utökas".

Jag återkommer imorgon med en rapport om hur det gådde. Nu kör vi!

3 kommentarer:

Anonym sa...

till och med en kennelflicka ska nog klara av att vara bland vanliga dödliga människor några timmar om dagen även om det frestar på
ser fram mot att få vidare inblick i ditt arbetsiv
lycka till!!!!!!!

Sara sa...

hahaah!! Men asså, det kommer ju gå sketbra. Ta med dig en klicker och lugnande signaler. Så ska du se att du får grymma kollegor. Hälsa inte från mig.

Tjillevipp morsan sa...

Hahaha- din slutkläm tycker jag är vansinnigt underbar.
Du kommer att briljera. Ber om rapport och grattis till jobbet för tusan!