söndag 23 december 2012

Frukost för en världsmästare

Jo jag glömmer att äta ibland och då kan det bli så här:

Jag vaknade snortidigt (eftersom jag är ledig of course) men tvingade mig att ligga kvar i sängen till kvart i sju.

Vid 9 började jag trakassera L och undra ifall vi skulle ses med hundarna. Det skulle vi så jag gjorde mig i ordning och gick hemifrån. Utanför porten mötte jag Nova och Freja med sin matte som hängde på. 

När vi kom fram till rastgården så dröjde det tre minuter sen blidde jag yrslig och ville helst lägga  mig ner men det fanns ingenstans att ligga så jag jag satt där på en snöig bänk. Mina kompisar såg bekymrade ut och talade om att jag var likblek. Jag var också svettig och skakig men det syntes inte. 

Då kom jag på att jag inte åt så värst mycket igår, två små bägare med yogurt och ett digestive-kex på hela dagen. Duktig idiot. 

Så jag samlade ihop mig och släpade mig hem till L där jag åt lite. Tre Skogaholmare med ost som jag sköljde ned med ett glas mjölk och sen toppade jag med e-l-v-a knäck. Svingott!

Nu är jag pigg igen och ska försöka lägga på minnet att äta lite emellanåt. 

Inga kommentarer: