tisdag 25 december 2012

Vet hut!

Det sägs att den som har mest fördelar i världen är en vit, västerländsk man. Näst bäst har en vit, västerländsk kvinna det. Varför? För att vi är just vita och vi är välutbildade, även om du hoppade av skolan efter lågstadiet är du mer välutbildad än de flesta andra människor i världen.
 
Vad vill jag ha sagt med det här då?


Jo jag är så in i h-e trött på gnället om att 'hela julen är förstörd för de tog bort tre figurer ur Tomtens Verkstad". Är det verkligen så? Smakade julmaten illa? Blev julklapparna fula? Gick du och la dig extra tidigt och grät i kudden?
D-i-s-n-e-y kände att figurerna inte kändes ok och och tog bort dem och då blir VI vita, västerländska människor kränkta! (jag är så asgammal att jag minns när den svarta dockan inte fanns med och det blev jul ändå - helt crazy!!) Ja, jag är precis lika fullsketen med fördomar som alla andra så vi kanske allihop ska ta och hålla näsan över dyn och f-ö-r-s-ö-k-a skärpa oss lite? 


Ha nu en God fortsättning på julen och jag hoppas du tillbringar den med folk du tycker om, att du får vara inomhus, att du slipper stryk och att dina föräldrar är nyktra.

Inga kommentarer: