måndag 3 december 2012

Jodå

Jag tog mig till jobbet idag trots att jag inte är riktigt 100 kry än men jag stod inte ut en dag till hemma med att inget orka och inte orkade jag heller ta mig till en doktor för att be om sjukskrivning. 

Men jag vill påstå att jag var grymt taktiskt för Skräcken fick stanna kvar hos päronen över natten så jag "inte behöver ta ut henne kvart över draghålet och känna hur sjuk jag är utan jag vill att första gången jag sticker ut näsan så är jag på väg till bussen och hinner inte känna efter". Det funkade finfint!

Jag satt där på bussen, glodde på folk och konstaterade att vi såg ut som eskimåer allihop. 

Det var jättekul att jobba idag, du hör ju - sjuk, och dagen flög fram. Det körde bara ihop sig när jag skulle hem. Busshållplatsen ligger precis utanför jobbet och bussen går i rusningstid var tionde minut så jag har aldrig brytt mig om att ta reda på exakt när bussen går. Jag steg ut, kom på att jag glömt vantarna hemma och fick vänta i t-r-e-t-t-i-o jevfla minuter på bussen i -13 grader. Ingen kul historia alls. 

När jag kom hem led jag av typ köldskador så jag värmde en burk gulsaschsoppa som var 'to die for', vrålgott! Skräcken slickade tallriken och Simon tiggde ostmacka. 

Under kvällen har jag försökt röja lite här, är mästare på att stöka ner och när man är sjuk orkar man inte/behöver man inte städa (tydligen). Fått undan en del men det är shitloads kvar att göra. Men nu måste jag tryna så jag pallar en dag till.

Och på onsdag är det 'Julbord med jobbet'. Lård hävv mörsy!

Inga kommentarer: