onsdag 16 november 2011

En måndag

Igår hade jag tvättstugan. Var tvungen att tvätta sofföverdraget igen eftersom en viss hund som bor här har klafsat omkring med leriga tassar. Nicht så snyggt.


Kolla här.




Du ser den gröna trädgårdsslangen? Tvättmaskinerna tar in så snålt med vatten att man måste fylla på!! Det är strikt VERBOTEN men vad ska man göra? Första gången jag använde maskinerna tog jag ut kläder som var fulla av tvättmedelsfläckar. Det kanske är miljövänligt att spara vatten men det är inte särskilt männsikovänligt att ha tvättmedel på kroppen.


Som du vet så är det ett himla spring upp och ner i tvättstugan och vid ett av tillfällena när jag öppnade ytterdörren så pilade Simon ut blixtsnabbt. Jag bor högst upp i huset men det finna en halvtrappa till upp till taket. Hyresvärden har satt en låst gallergrind där eftersom det tidigare hängde ungar där som fjuttade på papper och sprang. 


Ska du gissa vem som pressade sig upp där?




Sen fick jag lirka och locka på honom i en evighet. Som svar på det la han sig där på ett trappsteg och småpratade med mig. Då blev jag sur och gick in. Det ska inte vara nåt mys i trappan inte!


Så där höll vi på i 20 minuter innan han äntligen kom ut. När vi kom in i lägenheten fick han spö av Douglas.


Jag var tvungen att tvätta mitt vackra gotlandsfår också eftersom Ioan Ursut Simon hade spytt ner det. Var lite orolig för hur det skulle gå men jag hade liksom inget val. Men det gick så bra så nu ligger fåret i soffan igen och är alldeles lockig och fin!




Här kommer en stilstudie av marodören.




Sen var jag ner i centrum en snabbis och handlade. Skrattade en stund åt det här. Det gör man när man har lite tafflig humor.



1 kommentar:

Anonym sa...

Det är det jag säger, man ska inte ha katt...