söndag 6 november 2011

Fejjsbook och mammuten

Som sagt så öppnade ju mammuten ett fejsbook-konto förra veckan. Jag är en ond dotter och vägrar släppa in henne på min sida. Det har hon nämnt. Bara fem gånger. Med tillägget "Men det är helt okej vi ses ju så mycket ändå och jag har det bara för att se bilder på barnbarnen och så". Tjenare.


Idag när jag kom dit skulle hon visa bilder för mig. Då var jag nödd och tvungen att tala om att jag redan sett bilderna eftersom jag också är vän med min brors barn. 


Jag hörde henne gnälla till brorsan om att jag inte är fejsbook-kompis med henne men det finns en anledning till det: Hon är Sveriges nyfiknaste människa, ingen undantagen!! Redan i veckan började hon fråga ut brorsan om saker folk skrivit på hans sida. Det vill jag slippa. Blir tillräckligt utfrågad ändå. Om allt.


Nu tycker hon att papputen ska öppna ett konto också. "Jag har inga hemligheter men mitt lösenord är mitt". Jösses, Ordförandeinnan är mallig att hon har fejsbook! Ska jag eller ska jag inte tala om för henne att min kompis M har öppnat en sida åt sin katt?

1 kommentar:

Mallan sa...

Do it! Ska inte Skräcken också ha en ? ;-)