söndag 15 april 2012

Årets matte?

I mitt kök har jag ett skafferi, ett hyfsat stort sånt. I moderna lägenheter bygger man inte skafferier men eftersom just den här lägenheten är från typ 1812 då ett skafferi ansågs vara högsta mode så har jag ett. Fullproppat med allt möjligt. Mest djurens mat faktiskt.


Jag var där och hämtade nåt, fjantade omkring och gick SEN och stängde dörren till sagda skafferi. Det dröjde en stund och sen blev det ett ohemult liv där ifrån. Jag hade stängt in Simon. F'låt.


På kvällen tog jag ett bad med en fräsig badbomb i av nån relaxande variant. Varm och skönt var det. Jag släpade mig ur karet till slut och virade in mig i flera badlakan och toppade med badrocken. Mysigt och så.


När jag satte mig i soffan hörde jag panik-klösande på balkongdörren. U-t-i-f-r-å-n. Hoppsan, trevliga jag hade stängt ut Douglas där.


Man får ju vara tacksam att det inte var en och samma katt som utsattes för den där behandlingen för då hade han nog adressändrat.


Så var hämtar jag statyetten för 'Årets matte'?

Inga kommentarer: