söndag 22 april 2012

Bästis-besök

Clara är här hos oss. Hennes matte jobbar och husse är i Barcelona (ja, han var och kollade på el classico igår).

Clara tycker om mina katter fast inte på gosa med-viset utan lite mer på ta en tugga av-viset. Det får och naturligtvis inte så katterna är instängda i sovrummet. Mest för att Douglas är för stöddig för sitt eget bästa.

Han är helt orädd för hundar och det visar han genom att lägga sig hyfsat nära. Med ryggen mot hunden. Galning!

Clara vet så klart att jag har katter så den första kvarten brukar gå åt till att leta efter dem, när hon i ser att de är undanskuffade bakom en låst dörr lägger hon sig ner och surar.

Förra gången hon var här försökte jag pigga upp henne genom att fråga ifall hon ville ha godis. Skräcken sprang till köket för där vet hon att det goda finns. Clara sprang och satte sig utan för sovrumsdörren med en min som sa "Ge mig en då!"

1 kommentar:

Pinglan sa...

Åh, dessa söta nosar!! Man dör så söta de är!