tisdag 24 april 2012

Lyllos mig!

Häromdagen så var det en tävling i Tjillevipp-mammans blogg. Hon la ut en bild på nåt långt, platt som låg på golvet och man skulle gissa vad det var. 

Jag gissade på solcells-manick men det var helt åt pipsvängen fel. Då gissade jag på att det var en lång bit plast som hon kan linda in sina trillingar (japp!) i när de behöver sitta still. Men underligt nog var det också fel!

Det visade sig att det var en tyngd som låg för att hålla fast några golvplattor som försökte rymma. Jaha.

Men tjillevippernas mamma är en snäll människa så alla som gissade fick en lott i tävlingen fast man gissade som en 'full iller' (vilket hon påstår att jag gjorde....hrmpff). Och nu kommer det bästa:

JAG VANN!
Bland annat så vann jag en makeup-träff och det är precis vad det här trötta nyllet behöver. 

Du vet, miss Liveröd som jag berättade om häromdagen som precis börjat blogga? Hon är sån där utbildad make up-artist. När jag fick veta det så sa jag att 'Vad bra, du kan få hjälpa mig' och sen sa jag visst ordet 'brunkräm' och då var det nära är luren åkte på. Ett ord som i smink-kretsar är VERBOTEN. 

Så en makeup-träff kommer sitta som en smäck! 

Jag mailade nyss till tjillevippernas mamma för att ge henne min adress och det kan finnas en risk för att hon undrar vad jag är för jevfla dåre när hon läser det......nyvaken och jätteglad är en inte så bra kombination när jag ska maila. Det blev nog lite osammanhängande misstänker jag. Ungefär som mina blogginlägg :)

Nu ska jag gå omkring och flina resten av dagen. Eventuellt sjunga lite också. För jag blev väldigt väldigt glad!


3 kommentarer:

Annas lilla vrå och skafferi sa...

Åh vad roligt! Det är du värd! Hoppas att du får en riktigt skön stund och blir ordentligt ompysslad! :)

Kennelflickan sa...

Tack Anna :)

Tjillevipp morsan sa...

:)

vet du- JAG blir glad ända in i märgbenet för att du blev så glad. Ibland är livet enkelt..

:)