torsdag 12 april 2012

Rastgården

Här har ML hämtat upp Skräcken och mig för en tur till hundrastgården. Hon har en ny fin bur bak i bilen. Den är avdelad i två och eftersom Stella (vit herdehund) är ett pain in the ass när man åker, hon skriker och rantar omkring, så har vi börjat peta i hennes stora idol och förebild, Skräcken, i samma box. 


Skräcken accepterar inga dumheter så Stella slutar genast vråla och blir dessutom inklämd i ett hörn av en skitsur Skräck som på hundspråk säger "Håll käften och sitt still". Hon är inte direkt finkänslig när hon säger det utan hon morrar så förbannat att hela bilen vibrerar. Funkar finfint!




Sen hämtade vi upp de andra två hundarna, MLs daghundar, Freja och Nova. De får sitta med Alice och det gör de jättefint men för säkerhets skull klämmer Skräcken i med några rejäla morr åt dem med så de vet vad som gäller.




Sen åkte vi till rastgården. L kom dit med sin greyhound och sina två daghundar. Hennes yngsta grabbar var med. Jag och lillplutten gick till vad som kallas Läskiga skogen.




Den kallas så för när det är mörkt ute törs varken Alice eller Clara gå dit. Skitläskigt. Verkligen. Men Sami är inte rädd, han ville bara inte bli fotat. Did I care? Njet.




Han gillar naturen men behöver nog öva upp sig lite innan han blir nån riktig skogsfrasse. Idag pekade han på ett träd och sa "bomma". Ehhh....jorå. Sen plockade han upp en pinne och bar med sig, Skräcken kom och tog den ur hans hand, men det var tydligen ok för han sa att "hon får låna den".


När vi skulle gå så ville inte greyhounden Yatzy det. Han surade. Så jag gav honom ett par godisar och konstaterade att "Nu är han glad igen", då öppnade Samis storebror Nisse 6 år munnen och sa att "Det där var töntigt sagt". Jaha, sågad av en unge liksom!


                                                       Yatzy och Charlie


Vi blev kvar i rastgården i två timmar och jag har nu äntligen förstått att jag och frisk luft inte är så kompatibla. Jag la mig på soffan direkt jag kom hem för att finvila en stund. Vaknade FYRA TIMMAR SENARE fortfarande iklädd mössa och halsduk. Jevla miffo.

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att jag inte kunde vara med er i går i hundgården men tack för alla fina bilderna och det du berättade om gårdagen./Gudrun