lördag 7 april 2012

Många bilder!

Ja det var ju ett tag sen jag skrev nåt här. Har varit lite busy serrö. Men nu kommer lite bilder på en del av sakerna jag sysslat med.


Jag har varit hemma hos K, där Molly och Petter Melvin bor. Om han kände igen mig? Eftersom det första han gjorde var att bita mig skithårt så svarar jag Ja på den frågan. 


                                                           


Melvin är väldigt söt och tur är väl det för begåvningen är det lite si och så med. Han snor en leksak av Molly, springer som en dåre till sin lilla bädd och inbillar sig att det är pass där. Molly är där inom tre sekunder och plockar av honom alla prylar.


                                                      Här inbillar han sig att det är pass


När Molly inte orkade med honom utan ville vara ifred en stund så hoppade hon upp i soffan, lillfisen kommer inte upp där än. Men då satte han sig nedanför och idiothögg henne i svanstippen. Trevlig lillebror hon har.




Sen la de sig tillsammans och finvilade en stund. Finingarna. De är verkligen förtjusta i varandra.




Sen har jag träffat Estelle Lyxa flera gånger, hur galet är det inte egentligen att en av Fjånkans valpar flyttat in i min port?! Hon är obegripligt söt och en smula försiktigare än sin bror. Ja, förutom när det gäller att hälsa på Kennelflickan, hon biter alltid tag i min tröja och morrar.


                                                                        Man blir suddig på bild när man bits


Lyxa är supersöt och väldigt lik sin ömma moder (du vet hon som drog dem i öronen så ofta hon fick tillfälle....)




När Fjånkis var valp hade hon en väldigt toppig skalle. Såg ut som en stjärngosse-strut högst upp. En sån har börjat visa sig på Lyxa.


                                                                           Staffan var en stalledräng.......


Papputen har hunnit fylla år. 72 såna. Då åt vi smörgåstårta och den såg ut så här.




Skräcken var paketöverlämnerska i år igen men hon är lite obra på det. Hon gav paketet till papputens kompisar istället. 


Och äntligen äntligen ÄNTLIGEN har Sigges ägare skickat bilder på gullet och talat om vad han heter. Dexter. Han är alltså döpt efter den där psykopaten på tv som mördar folk i parti och minut. Vad fint då.


                                                        Så. Jevfla. Söt.


Jag har märkt att jag blev mer förtjust i Sigge (ja, jag skiter i att han heter Dexter) än vad jag först trodde och vad som är hälsosamt. 


                                                           Älskade Sigurd


                                                                             Fotboll är kul


 Men så här kan vi ju inte ha det! Jag föreslår att vi tillsammans åker till Norge och tar tillbaka det som är vårt. Sigge. Alla med på det?


Ja det är ju påsk nu. Så jag gjorde asmånga arraksbollar.


                                                     
Hittills har jag bara smäll i mig en 10-12 stycken och anser att jag just därför bör få en tapperhetsmedalj.


Sen har jag tvingat på Skräcken ett huckle så hon blidde en påskkärring som kan önska er en Glad Påsk. Men med tanke på hur grinig hon var så blir det mer en Jävligt Sur Påsk istället.




Så vad har du gjort för kul?  

Inga kommentarer: