lördag 15 oktober 2011

Angående element-gubbarna

Jo jag väntade ju sju evigheter på att farbröderna skulle komma men jag har lite annat att göra så till slut gav jag upp, tog hunden med mig och lämnade en nyckel i tuben i dörren.


De skulle dykt upp i måndags men först på tisdagen såg jag att de varit här och pulat lite. En av gubbarna (Albert) dök upp vid sex-rycket på kvällen och talade om att de skulle komma förbi igen på onsdagen vid 8.


Så fan heller att de gjorde. Så jag tog återigen hunden och gav mig iväg på äventyr, ända bort till Gustavsberg.


När jag kom hem såg jag att de varit på besök igen. Sen kom de vid halv sex, både Albert och Herbert. 


Herbert var ung, snygg och blond. Skit också, vilken miss av mig. Stora Skräcken nästan svimmade av glädje när han kom in. Hon är precis som sin matte pinsamt förtjust i killar. Som tur var så var han inte hundrädd utan berättade att han har en egen hund hemma. Jag skulle vilja ha lite poäng för att jag inte frågade ifall det fanns nån fru Herbert som vaktade hunden när han var på jobbet.


Nästa gång det ska komma hantverkare tänker jag fan inte lämna lägenheten, okej?!

2 kommentarer:

Annas lilla vrå och skafferi sa...

Åh lyllos dig! Inte fasiken var det ngn ung blond snygging hos mig när de fixade elementen. Då var det verkligen "gubbar" :)

Mallan sa...

Typiskt! Jag ska påminna dig om att hålla dig hemma :-)