måndag 3 oktober 2011

Blind as a bat

Jag är närsynt. Inte så farligt men dock. Vägrar brillor gör jag också. För några år sen köpte jag ett par och insåg rask att fan vad folk ser ut (jag själv inkluderad) så jag slängde dem och fortsatte med dimsyn. 


Nu har det blivit värre har jag märkt. Tv:n är suddig och på en bits håll har jag ingen aning ifall det jag tittar på är en buss, ett hus eller ett träd. 


Tough shit.


Idag var jag inne i den stora staden på möte och märkte att jag hade lite bekymmer på vägen dit och hem.


Om jag tittar på samma sak en liten stund så ställer ögonen in sig och jag ser. Gör man så och det man tittar på är en kille så kan det köra ihop sig. Dårarna trodde jag flörtade med dem! Här tycker jag det är på plats med en liten fundering. 


Var får killar sitt självförtroende ifrån? Är det nåt som lärs ut i skolan medan vi flickor gör nåt annat? Ta vilken kille som helst, fråga om han tycker att han är snygg och du får tveklöst ett JA tillbaka. Om han inte gör sig till en stund för dig och skruvar på sig för att DU ska säga att han är snygg. Skulle du sen fråga en snygg kille samma sak skulle han troligtvis lägga huvudet på sned och prata snällt till dig eftersom du uppenbart har hjärnskador. 


Sen tar du en snygg tjej och frågar henne om hon tycker att hon är snygg. 95% svarar "Om jag har en bra dag, är fin i håret, har snygga kläder och solen i ryggen så ser jag okej ut. Annars inte."


Jag tycker självförtroende är bra. Önskar att jag kunde köpa en påse nånstans. Men jag anser nog att den manliga delen av världen kan ta och lugna ner sig lite. 

4 kommentarer:

Anna sa...

Linser?

Kennelflickan sa...

Hade det ett tag (endags-linser) men jag somnade med dem i och två ggr sprack linsen i ögat (så jävla ont) så jag la ner det.

Anonym sa...

Det finns månadslinser för dygnetrunt-bruk. Jag byter par vid månadsskifte, grymt enkelt. Glasögon har jag ett par för nödfall, typ ögoninfektion eller liknande. Sammanfattat: gå till optikern!

Mallan sa...

Jag tror tjejer säger så för att verka ödmjuka eller fiska komplimanger. Man ser väl för fan om man ser bra ut eller inte? ;-)