måndag 17 oktober 2011

Rädslor

Den var en som igår påminde mig om att jag är rädd för allt. Det är jag. Skiträdd. Nu ska jag försöka komma på och lista upp det jag är rädd för:


Höjder
Mörker
Vatten
Is (inte i drinken din dåre utan frusen sjö - sån is)
Hundar jag inte känner
Bråk
Människor som dyker upp i mörkret
Spöken
Djup
Vassa knivar (ja jag föredrar slöa köksknivar)
Centrifugerna i tvättstugan (jag startar dem och kutar sen in i nästa rum)
Panoramabussar (såna där man sitter skithögt upp och jag tror bussen ska välta)
Källare (alla tider på dygnet)
Ormar
Hästar
Människor som är skitarga och skriker
Människor som är skitarga men mer passiv/aggressiv
Hissar som går utanpå huset.


En gång i Malmö bodde jag på ett hotell med sån hiss. Fast jag visste inte att hissen var sån för den såg helt normal ut när man klev in i den. Vi var väl en 6-7 personer och jag kände ingen. Hissen började åka och det gjorde den utanpå huset. Jag slutade andas och kände paniken komma. Hissen stannade på en våning och alla de andra skulle kliva av men en farbror såg hur det stod till hos mig så han stannade kvar och sa lugnande "Jag åker med dig till din våning". Extra spännande att jag bodde på nittonde våningen. Det var oerhört vänligt av den mannen att åka med mig. Jag hoppas att jag tackade honom ordentligt, jag minns inte riktigt, men fifan vad rädd jag var.

1 kommentar:

Mallan sa...

Men gud! Hur orkar du vara så rädd för allt? Kram (om du slutat snora)