onsdag 28 september 2011

Är jag mormor nu?

Stora Skräcken har ju problem med skendräktighet, hon blir det efter varje löp. Så även den här gången.


Hon vill inte ha mat, alltså SIN mat, all annan mat går finfint. 


Hon gräver stora lyor när vi är utomhus.


När vi är inomhus ligger hon mest hela tiden i sovrummet och glor in under sängen där det är soprent men hon tror att hennes barn bor där.


Många hundar som blir skendräktiga släpar runt på mjukisdjur som de gullar och duttar med. Inte Skräcken inte, hon ser dem ändå.


Tills idag när jag hittade hennes unge nedanför min säng. 




En väldigt platt kanin med pip i. Eftersom Skräcken just då inte var i sovrummet så klämde jag på kaninen så den pep och ska du gissa vem som kom i världens karutta och blängde på mig med en blick som sa "Sluta nyp min bebis".


Imorgon ska jag ringa veterinären och be om lite mer hormondroppar åt henne.

3 kommentarer:

Anonym sa...

klart du är mormor nu!!!!!
å tänk vilket bra barnbarn du behöver inte ha dåligt samvete för du inte hinner med du behöver inte grädda pannkakor du behöver inte vara barnvakt när du har annat för dej du behöver inte lägga sista pengarna på presenter till dom älskade barnen

Mallan sa...

Hahaha, nä förlåt stackars StoraSkräcken, men du skriver så härligt!

Kennelflickan sa...

Tack Mallan :)