torsdag 22 september 2011

Barnböcker

Jag gillar att läsa. Mycket. Böcker som jag verkligen gillar läser jag om flera gånger och inte alltid hela vägen utan bara lite mitt i så där. 


Det finns de människor som tycker sånt är konstigt. De undrar hur jag kan läsa en bok IGEN när jag vet hur det går/slutar. Jag brukar kontra med att fråga om de slänger en nyköpt CD-skiva när de lyssnat igenom den en gång. För då vet den ju hur den låter. Brukar få en konstig blick tillbaka.


När jag går på barnkalas eller dop brukar jag alltid köpa en bok i present. Gärna Elsa Beskow. Men det verkar omodernt förstod jag när jag fick syn på den här boken i affären.






Jag tror jag fortsätter på inslagen bana med att överlämna klassikerna.........

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu beror det ju visserligen på vilken ålder den är som ska mottaga presenten men jag älskar "vem är arg" av Stina Wirsén, den är så söt och bra. Har givit den även till vuxna vänner bara för att jag gillar den.
Så kolla upp den boken om du inte redan gjort det (hon har även andra böcker i "vem"-serien men "vem är arg" är min favorit.