måndag 12 september 2011

Men så lägg av!

Igår ringde ett ex och ville prata lite. Vi har alltid kul när vi pratar och det blir mycket skratt. Men det är en sak som är väldigt trist. Han ringer mig i smyg. Hans kvinna vill inte att vi har någon kontakt.


Det är en evighet sen vi hade ihop det, han bor 80 mil härifrån, han har sambo och två små barn plus det allra viktigaste: Vi är inte intresserade av varandra på DET viset, bara som kompisar. 


Förra sommaren var de på semester i närheten av the ghetto, med i närheten menar jag att det tar 8 minuter dit med bil. Han föreslog att de skulle höra av sig till mig för en fika, så hon skulle få träffa mig och se att jag är för henne fullständigt ofarlig men nej, absolut inte!!


Varför gör en del livet svårare än det faktiskt behöver vara??

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Handen på hjärtat: Om du var i hennes situation, och din sambo träffade sitt ex ibland....hade du varit ok med det? Kom ihåg; du känner inte din sambos ex...handen på hjärtat, vad ville du ha tyckt?

Kennelflickan sa...

Handen på hjärtat, jag hade velat träffa henne och hade jag då känt några "vibbar" hade jag protesterat.

Kennelflickan sa...

Om jag var i hennes situation alltså.

Osloskånskan sa...

Bra svar!

Elisabeth Björck Orvehed sa...

Det hade ju kunnat avdramatisera situationen snabbt som attan. Och ett besök i the ghetto muntrar ju alltid upp!