tisdag 13 september 2011

Dagens utlykt

Idag åkte vi till Norrtälje för Larsson hade ett ärende dit. Vi tog med oss småttarna, Giisen (Alma) och miss Ellie.




På vägen mellan Rimbo (Lård hävv mörsy) och Norrtälje stod det fyra älgar på en äng. Jag vrålade: 
-Backa, jag ska fota!!




Bara två av dem hamnade på bilden. Det var en stor älgtjur med värsta hornet, hans fru och deras två ungar troligtvis. Ingen bössa hade vi heller. 


Efter uträttat ärende i N tog vi småttarna på promenad bland folk och fä, hundarna behöver miljötränas som det heter. 


När vi åkte hem stannade vi på ICA i Rimbo. Det var så fullt av helidioter att jag bestämde mig att stanna i bilen. Då kom ett kronexemplar insladdande på parkeringen, musiken DÅNADE om bilen, idioten stängde av motorn, gick ut bilen och låste den men musiken fortsatte dåna. För att inte få ett anfall gick jag in på ICA ändå. Där fanns den här fina skylten.



 Skulle just inte tro det va?!


Från Rimbo åker man igenom skog och förbi åkrar för att komma till kenneln. Bland annat en åker där det odlas majskolvar. Eftersom jag aldrig plockat (eller vad det heter, skördat?) majskolvar ville jag prova. Så jag vrålar till Larsson:
-Stanna, jag ska sno!! (som du hör kommer jag från en av Stockholms norra förorter)
-Va? På allvar? frågade Larsson


Klart det var på allvar. Jag slängde mig ur bilen, slet åt mig två och kastade mig in igen. 


Så här växer de




Så här ser de ut när de ligger i mitt knä




Om de är goda ska vi sno fler. Om de är goda ska vi köpa fler. 

3 kommentarer:

Mallan sa...

Lyllo dig som kan palla majs! Det är döööödens gott med smör och salt! Eller grillat...... sagel,sagel...

Kennelflickan sa...

Ja det är kanongott! Jag brukar ha på typ ett halvt kilo smör så jag är genomkladdig efteråt - helt klart värt det :)

Kennelflickan sa...

Ja det är kanongott! Jag brukar ha på typ ett halvt kilo smör så jag är genomkladdig efteråt - helt klart värt det :)