torsdag 1 mars 2012

Brottsplatsen, brottslingen och en gullunge

Eftersom jag var borta många timmar igår så sov Skräcken hos päronen. ML och jag tog hennes hundar och åkte till rastgården. Päronen kom dit med Skräcken.


Här låg jag i hela 45 minuter och "mös" när Stella vräkte omkull mig i förrgår, men då var det ingen mysig gegga utan bara is med en halv centimeter vatten ovanpå.






Här har vi förövaren, Stella. 


                                                         Hon är faktiskt rar, bara lite yvig


Och här är hennes gullunge till 'storasyster', Alice som snart är fyra år. Skräcken och Alice lärde känna varandra på valpkursen vi gick när de var sju månader, samtidigt lärde jag känna Alice matte, ML.




Alice pappa är en golden och hennes mamma är Hamiltonstövare och Springer spaniel, så hon ser ut som en lite mindre golden med 'fel' färger. Hon är så mjuk och fin. Skräcken och Alice är mycket förtjusta i varandra och leker gärna.


Stella har Skräcken som idol och stor förebild här i livet. Skräcken har bara förakt tillövers för sånt. Hon sätter nosen i vädret när Stella kommer och fjantar sig. Börjar Stella då krypa och gny för att Skräcken ska bry sig om henne blir hon så jevfla morrad åt att jag går därifrån och håller för öronen. Så har det varit sen Stella var 10 veckor och träffade Skräcken första gången. Hon är nu två år och det är samma visa varenda jevfla dag.....

Inga kommentarer: