lördag 24 mars 2012

Wennborgskans barnbarn

Jag har ju tidigare berättat om när Kalle fick en stekpanna i skallen, om du missat det så finns det HÄR

När jag pratade med Wennborgskan nyss så berättade hon att Kalle trots sina unga år (6) har rest mycket i världen. Bland annat har han flera gånger åkt till sin morfar som bor på Filippinerna. Några vändor till medelhavet har det också blivit. Men han struntar i sånt för han har en ny passion här i livet.


Kalle har följt programmet Tunnelbanan som gått på tv. Där får man följa med ordningsvakter när de jobbar i tunnelbanan och se/höra alla helidioter de råkar på, så nu vill Kalle mer än någonting annat åka tunnelbana!


Kalle med familj, mamma, pappa och storasyster Smilla 11 år bor i Nyköping. Så idag ska hela familjen bila till Stockholm och köpa varsin dagbiljett och sen åka tunnelbana så in i h-e. Han varnade sin mamma med "Det luktar nog ganska äckligt där". 


Man kan tro att det stoppar där men Wennborgskan hade skitmånga stolliga gener att dela med sig av så man ska ju inte tro att Smilla klarat sig....


Hon spar pengar som besatt just nu, hon och en kompis pantar burkar och gör små ärenden och ALLT man kan för att få ihop lite pengar. Varför då? frågar sig vän av ordning. Jo det är något de ska köpa.


VARSIN GET!


De har pratat med en bonde och de kommer få ställa sin getter hos honom, de har fixat med staket och varje sekund de inte är ute och samlar pengar så sitter de vid datorn och samlar på sig information om getter. Smilla har talat om att en get äter för tre kronor varje dag och att nu fattas det bara 30 kronor sen ska det köpas get.


Eftersom hon fyller 11 år på tisdag så sa Wennborgskan till Smillas mamma att 
"-Jamen då ger jag henne pengar så hon kan köpa geten nu"
Då skrek Smillas mamma att det skulle hon inte alls för "ska det köpas get får hon jobba ihop till den".


Jag hejar på Smilla, getter är superroliga! Jag praoade på stallet på Skansen när jag var 14-15 och där fanns en smällfet get som hette Emil. Han gjorde bus hela dagarna. En dag var det en tjej som var dum mot geten för han varit busig så jag ställde mig mellan henne och Emil och sa
 "Du rör inte geten"
Han förstod på nåt vis vad som hände för efter det kunde det höras ett jättebrak någonstans ifrån i stallet, sen vrålade nån 'Va fan Emil!!' och då kom han rusande och ställde sig bakom mig.


Han var fin han den busiga, tjocka geten.



Inga kommentarer: