måndag 5 mars 2012

Måndag hela dagen

Jag skulle ha åkt till kenneln den här veckan men känner mig fortfarande lite svag. Det tar på krafterna med magattacker tydligen.  


Min kompis kom och hämtade mig och Skräcken i förmiddags för en tur till rastgården och bilen var fylld till bredden med hundar. Förutom sina egna två och Skräcken så hade hon en kompis två hundar med som nu en period framåt ska med oss på dagarna. Fina Freja som gick valp och ungdomshunds-kurs med oss (hon är en rondellhund - åtta olika raser är inblandade) och lilla Nova, en bichon på två år. 


Nova tycker inte om gegga. Av de andra fyra hundarna så är det tre som älskar gegga och en som skiter i vilket, bara hon får springa fort (Hej Stella!). Mycket av isen hade smält bort men det finns skapligt kvar att kana på om man vill. Det ville Nova. Hon vägrade kliva i leran. Hon var så illa tvungen när vi skulle in och ut i rastgården men inte annars.




På eftermiddagen la jag mig och vilade en stund, Douglas kom och väckte mig genom att pussas. Jag undrade vad fan han ville? Jo han ville ut på balkongen och njuta av vårsolen. Det fick han.




Sen försökte jag äta en skaldjurspaj vilket inte var enkelt när jag hade Skräcken på en sidan mig och Simon på den andra och både ville smaka.


Nu funderar jag på att sleva upp lite glass men det som talar emot är att de där två älskar glass och då kan man inte riktigt njuta utan man får sleva i sig om man ska få nåt.


Nåja, vi får se.

Inga kommentarer: