torsdag 8 mars 2012

Fast först måste jag gnälla lite till

På Facebook (som jag gillar) finns det några grupper där man säljer/skänker/byter saker. Fiffigt värre. 


Folk gör 'önskealbum', alltså sätter ihop bilder på vad de vill ha, och ett 'bytes/säljes-album' på sånt de vill bli av med.


Bra.


Tills man tittar i de två olika albumen från samma människa. Jag förstår att man alltid vill 'byta upp sig', absolut. Inget konstigt med det. Men man kanske får ta och stilla sig lite ibland. 


I 'bytes/säljes' är det ofta skor (använda), kläder (dito), nån plåtburk till cornflakes som man fått i affären när man köpt två paket flingor, öppnade nagellack, armband gjort av typ gem (jaja, nu överdrev jag lite men du fattar).


Sen tittar man i människans 'önskas-album'. Där är det prylar av en helt annan nivå. Gärna en Kitchenaid matberedare (a' femtusen spänn), kristallglas, Iitala-ljusstakar, stavmixer, conversedojor (nya tack) och så fortsätter det i all evighet!!!


Om nån lägger ut en schysst pryl till försäljning är där genast en hel skrälldus människor som undrar ifall ägaren till den schyssta prylen inte 'vill ha nåt ur mitt album'.


Det är sånt här som får mig att undra hur det kommer sig att inte fler människor bara ramlar omkull hela dagarna.

Inga kommentarer: