torsdag 1 mars 2012

Ungar!

Min kompis Wennborgskan har barnbarn. Två stycken. Det yngsta heter Kalle och är snart 6 år.


På dagis där han går så har personalen byggt ett kök utomhus där ungarna får leka och dit de ställt gamla kastruller och så. 


För ett par veckor sen var det en unge som drämde en stekpanna i skallen på Kalle. Skithårt! Iväg till doktorn, sy tio stygn och blir sjukskriven från dagis eftersom han fick hjärnskakning. Det var tur att han hade mössa på sa doktorn för den tog en del av smällen, annars hade det blivit värre.


När Kalle piggnat på sig så kom tre av barnen från dagis och hälsade på hemma, de fick göra chokladbollar och leka stillsamma lekar. Alla barnen hade ritat varsin teckning som present till sjuklingen. Varenda teckning föreställde Kalle och en stekpanna!!


Kalle fyller snart 6 år så Wennborgskan pratade med honom i telefonen och frågade om hon fick komma på hans kalas. Svaret kom blixtsnabbt:


-Du får komma när jag fyller sju istället för jag har redan bjudit en vuxen och hon kan spela gitarr!!


Hon hade grymma problem att hålla sig för skratt men det gick. Sen frågade hon om han önskade sig nån present och ja, han ville ha en bilbana, och la sen till:


-Men om du inte vill ge mig en bilbana kan du ge mig en planka som jag kan bygga banan på. Jag har så många bilbanor att jag ska bygga den ända till dagis, så en planka blir bra!


Han är v-ä-l-d-i-g-t lik sin mormor hör jag, hon har också stolliga ideer. Ett litet exempel på det kanske? 


Jo, hon åker med sina två hundar till skogen varje dag där de springer som dårar. Wennborgskan har med sig två saker in i skogen. En pannlampa och HANDVÄSKAN!! Frågor på det får ni ställa till henne, jag försökte med ett "Va fan ska du köpa där? En kotte av en sur ekorre eller??!!" men fick inget vettigt svar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

på sommaren byter jag pannlampan mot flipp floppar det ska ju synas att man inte är riktigt klok jag har ju en kennelflicka som kompis det säger väl allt
kram på dej!!!!!!!

Kennelflickan sa...

Kram på dig själv du!

Mallan sa...

Hahaha, äpplet faller inte så långt från päronträdet hör jag :-) Kram

Annas lilla vrå och skafferi sa...

Ha ha ha ja ungar är för underbara med sina härliga kommentarer!

Kanske inte väskan som är det viktigaste egentligen utan innehållet.. :)