onsdag 7 mars 2012

Jag är en gnällröv

Folk ojar sig ju över det här med Vasaloppet. Ja inte att det var fullt av dårar i skogen som tyckte att det var en bra ide att skida från Sälen till Mora utan över priserna till vinnaren.


Mannen som kom först i mål fick ju en bil men första kvinna i mål blev utan. För den delades ut till vinnaren i Tjejvasan.


Jag vill protestera mot att det finns nåt som heter Tjejvasan. Varför? För att killar får inte vara med. Bara tjejer. Varför då?? Jag vet att den började man ju med förr i tiden när flickor inte fick vara med och åka det riktiga Vasaloppet. En gång i tiden var det bara för killar. 


Nu när det är öppet för alla så anser jag att det inte är schysst att ha ett rejs för bara tjejer. Fatta vilket ohemult liv det skulle bli ifall man tog tillbaka de gamla reglerna så tjejerna inte fick vara med! Mitt förslag?


Ta bort Tjejvasan och kalla den för vad det är, Halva Vasaloppet, och låt alla som vill vara med och tävla. Då kan ju eventuella bilar fördelas lite mer rättvist och ingen är utesluten pga kön.


Eller är jag galet ute nu igen?

1 kommentar:

Mallan sa...

Fast det blir ju sånt jefla liv på de brudarna som inte pallar hela Vasan om de plockar bort tjejvasan ;-) Kram