fredag 18 maj 2012

Blandad konfekt

Jo jag tänkte visa lite bilder nu. Vi börjar med hur faaan det ser ut i hallen och badrummet efter att en ny varmvattenledning dragits g-e-n-o-m hallen. Håll i hatten!




Här kommer vattenledningen in i min hall.....hoppsan det blev visst ett extra hål också...




Här är min kilometerlånga (nåja) hall med vattenledning i taket.




Där kommer ledningen in i badrummet och en fläskig bit med puts har ramlat ner.


Eftersom det där kan få vem som helst lite nedstämd så har jag powershoppat nu på förmiddagen. 


Först till ÖoB där jag köpte kattsand, en hink och lite städpryttlar samt ett tårtfat





Jag hade ett jättevackert tårtfat i glas som min farmor gett mig i present. Men en dag så bestämde sig katten Sonja för att använda tårtfatet som studsmatta. Det gick inge bra alls. För fatet alltså.


Nu hittade jag ett snyggt jag ville ha. Du ser att det är beige va? Himla braig färg tycker jag.


Sen slank jag in på Skokanonen. Om du har ett sånt i närheten så sno dig dit, de har gått i konkurs och det är 30% i rabatt på allt. Jag upptäckte att jag inte hade några slit och släng dojor men nu har det löst sig.




Allihop för 270 spänn. Som hittat!


Sen var det dags för zoo-affären Djurmagasinet. Där var det medlemserbjudande på Skräckens favoritgodis.




Märket Starsnack gör mjukt hundgodis i lite olika varianter och det är tydligen kanongott. Häromdagen när vi lekte med lilla Lyxa och hennes matte C så hade C med sig just såna här godisar och försökte bjuda Skräcken. Jag hade förträngt hur min hund gör när folk som hon inte känner försöker ge henne godis. Hon vänder bort huvudet. C trodde inte sina ögon. Då tog jag godisen och sträckte fram till Skräcken och då gick det bra. Knasfia. Hon har gjort så sen hon var liten och det är absolut inget jag lärt henne, främmande människor tar hon bara inte emot godis ifrån.


Sen köpte jag ett kyl-täcke åt henne. Skräcken tål inte värme särskilt bra, hon föredrar -18, så nu inhandlades ett sånt. Det var också på erbjudande, tack-och-lov. Jag provade det på henne direkt jag kom hem för att se så det passade och det gjorde det. Men hon blev inte överlycklig direkt.




Till sist var jag in på ICA och bunkrade lite tvättmedel. Går åt mycket sånt här. 


Nu tänker jag lägga mig på soffan och fortsätta spöa skiten ur mina vänner i Rumble!

2 kommentarer:

Annas lilla vrå och skafferi sa...

Vilka snygga skor! Gillade skarpt de svarta! Måste kanske ta mig en sväng dit imorgon och kolla utbudet om det finns något kvar.

Suveränt med kyltäcket, kommer hon nog tycka är jätteskönt sen :)

Anonym sa...

hej!

varifrån kommer tårtfatet??? vill ha!!! snälla maila svar t sofia.gunnarsson@hotmail.com