onsdag 9 maj 2012

Det här jevfla ghettot

Igår kväll vid halv 8 la jag mig på sängen och läste. Plötsligt hörde jag vad som lät som två skott. Tittade ut men såg inget. 


Efter ett tag kom det polishelikopter som cirkulerade lågt här och strax efter det sirener. 


Kollade kvällstidningarna på nätet efter ett tag och i Expressen stod det att det varit värdetransport-rån här. Mitt i centrum. 


Nu på morgonen läste jag i DN att en civilpolis hade tagit upp jakten på rånarna som sprang från platsen, han avlossade två skott och fick då tag i den ena rånaren, han som hade väskan med pengarna.


Och var i vårt ghetto utspelades den scenen då? Jo, utanför mitt hus!! 


Känns som det är dags att röra på sig va? Känns kul att jag målat hela lägenheten och så men det är nog smällar man får ta.


Jag behövde aldrig gå ut igår kväll, och tur var väl det för du kan ge dig fan på att jag skulle sprungit rakt i famnen på den andre rånaren, Skräcken sov hos päronen eftersom det klockan 7 på morgon skulle komma hantverkare hit och byta nån vattenledning i badrummet. Tjugo i sju damp det ner en liten lapp om att de är sjuka och återkommer en annan dag. 


Jaha. Jag får väl passa på och torka golven nu då när det inte ligger nåt lurvigt, tjockt i vägen.

Inga kommentarer: