lördag 19 maj 2012

Här ska odlas!

Idag blidde det en sväng till Plantagen, tänker fixa min balkong nu efter två somrar med ett lager därute typ.


Ville verkligen ha en hallonbuske men de var slut! Så jag provar med björnbär. Ska se om den klarar en balkongsommar med mig och lyckas leverera några bär.




När jag ändå var i farten så blev det sex stycken jordgubbsplantor också. Vajj nått gå åll inn?!




På balkongen har jag nu också ett fågelbad. Varför då kan man fråga sig. Ja inte fanken vet jag, det bara blev så.




Ska man greja i jord och hålla på så måste man faktiskt ha små piffiga handskar till det. Är hyfsat säker på att det står inskrivet i lagboken.




Ska bli spännande att se hur det här går. Jag tog precis in björnbärsbusken så den inte blir kall i natt. Douglas var blixtsnabbt framme och gnagde lite på den. Då fick han skäll. Skitkatt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är som har börjat fixa på balkongen, själv ska jag vänta ett tag med att skaffa plantor/blommor med tanke på att det kan bli kalla nätter. Apropå fågelbadet, är det en tanke bakom att katterna ska få sig ett skrovmål? /Gudrun

Annas lilla vrå och skafferi sa...

Spännande!

Och jajamen det står inskrivet i alla fall trädgårds-lagboken att man ska ha finfina handskar :)

Riktigt fint med fågelbad och en snygg dekoration även om man inte har det som ett fågelbad.

Heja björnbär!