fredag 25 maj 2012

Sveriges just nu snuskigaste hund

Som sagt så löper ju Skräcken. Hon har nu gått in i vad som kallas höglöp. Det innebär att hon aktivt letar efter killar att snuska sig med. Ser hon en hund när vi är ute så lägger hon sig ned och VÄGRAR flytta sig. Hunden måste komma nära först, det kan ju vara en kille. Woho liksom.


Igår kväll när vi gick kissvändan runt kvarteret så såg jag att det kom två kvinnor, en barnvagn och en liten dvärgpinscher. Den hanhunden är en tjurig jevfel och gör alltid utfall mot oss. Igår så nästan joddlade han, helt hysterisk. Skräcken vägrade gå en meter och la sin tjocka, tunga kropp på gräset och skulle vänta in sexbomben. Jag hojtade till tjejerna som hade hunden att Skräcken höglöper och de svarade att de gissat det eftersom deras hund var helt galen.


När han kom tillräckligt nära skulle Skräcken absolut fram för att få sig nåt. Jag höll emot men gräset var vått så när hon slet till for mina ben all världens väg och jag landade med en krasch rakt på svanskotan! Det gjorde så in i helvetes ont att först svartnade det för ögonen, sen såg jag stjärnor och jag fick blodsmak i munnen. Men jag höll fortfarande i kopplet. 


Det kom folk från alla möjliga håll och hjälpte till. De med Skräckens kavaljer tog tag i mitt koppel och en kvinna som tydligen jobbar på sjukhuset här bakom petade på min rygg (jag misstänker att hon var läkare), det kändes som hon sparkade men hon petade med handen. Det strålade ner i benen och bra var väl det för hon undrade om jag kunde känna mina ben. Jag var tvungen att ligga kvar ett par minuter för att samla ihop mig och sen fick jag hjälp upp.


De tog ett par timmar att somna för hur jag en låg så sprängvärkte höften och nedre delen av ryggen.


Idag är jag stel som ett ålderdomshem och har ett rörelseschema som en tablett-missbrukare, jag tog visst emot mig lite med vänsterarmen som är en smula svullen och öm. 


Skräcken då? Nä, hon fick inget. Hanen hölls på avstånd.


Nu ska jag äta mig mätt på magnecyl....

Inga kommentarer: